صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 11438
گزارشگر: 213
۶۳۱
۰
۰
۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

نماینده مجلس گفت برجام دیگر احیا نخواهد شد

نماینده مجلس گفت برجام دیگر احیا نخواهد شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: به اعتقاد بنده هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت، نه برجام و نه غیر برجام، این را من از روز اول گفتم!

به گزارش آسیانیوز، احمدی بیغش،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: به اعتقاد بنده هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت، نه برجام و نه غیر برجام، این را من از روز اول گفتم.

محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به مذاکرات وین گفت: به اعتقاد بنده هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت، نه برجام و نه غیر برجام، این را من از روز اول گفتم، ‌الان هم می‌گویم زیرا هر دو طرف با هم اختلاف مبنایی دارند. آنها می‌خواهند ایران از اصول خود دست بردارد، ایران هم می‌خواهد آنها از مواضع استکباری‌شان دست بردارند.

او افزود: ایران به دلیل اینکه اصول به حقی دارد نمی‌تواند از آنها دست بردارد، طرف مقابل چه آمریکا و چه اروپایی‌ها خوی استکباری دارند آنها هم از مواضع استکباری‌شان کوتاه نمی‌آیند لذا هیچ‌گاه توافقی صورت نخواهد گرفت.
 
 احمدی بیغش در مورد جزئیات پیشنهاد طرف اروپایی در مذاکرات وین خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مذاکرات هر سری، وقت تلف کردن است. البته ما به مقررات بین‌المللی پایبند هستیم و جلو می‌رویم منتهی طرف‌های مقابل ما هیچ‌گاه صداقت نداشتند، نخواهند داشت و اجازه نمی‌دهند این قصه به سرانجام برسد چون آنها دست از زیاده‌خواهی برنمی‌دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره نقش کاسبان تحریم در عدم توافق یادآور شد: بنده این را قبول ندارم. طرف مقابل مقصر به نتیجه نرسیده مذاکرات برجام است./

منیبان
https://www.asianews.ir/u/7uz
اخبار مرتبط
براساس گزارش ها مبنی بر اینکه متن نهایی برجام به دست طرف آمریکایی رسیده است، ایالات متحده اعلام کرد که برای رسیدن به توافق دو جانبه ایران باید از خواسته‌های غیرقابل پذیرش و فرابرجامی خود دست بردارد؛ ما از مدت‌ها قبل گفته‌ایم که این درخواست‌ها نامربوط هستند!
حسین امیرعبداللهیان گفت: تا ساعت ۱۲ امشب پیشنهادهای نهایی‌مان را در متن برجام را به‌صورت مکتوب می‌فرستیم.
هند بدون آنکه به تعهدات خود در بندر چابهار عمل کند، ۹۹ درصد از درآمد تخلیه و بارگیری کالا و کانتینرهای این بندر را صاحب شده؛ بندری که به اعتقاد برخی نمایندگان مجلس، دولت آن را به حال خود رها کرده است.
دلار توافقی نیز همچنان در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان دارد اما روند آن در مقایسه با روز گذشته افزایشی است؛ در حالی که دلار هرات هم در کانال ۲۹ هزار تومانی نوسان دارد.
ایران با توجه به قرار گرفتن در کمربند خشک جهانی، تغییر پذیری شدید اقلیمی، بارش تنها معادل یک سوم متوسط جهانی، خشکسالی‌های متعدد، مصرف بالای آب و محدودیت‌هایی از این قبیل، به تنوع کشت محصولات غذایی و کشاورزی به روش‌های متنوع نیاز دارد.
مقام‌های اسرائیلی بامداد یکشنبه از تیراندازی مرگبار در اورشلیم خبر دادند.
براساس گزارش های خبری رویترز، در خصوص آخرین وضعیت سلمان رشدی در بیمارستان؛ دادستان‌ها روز شنبه ۲۲ مرداد مدعی شدند که عامل سوءقصد به جان سلمان رشدی، نویسنده رمان «آیات شیطانی»، به‌طور رسمی به تعرض و اقدام به قتل متهم شده است.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برخی گزارشات مبنی بر کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد و تاکید کرد که هیچ توافقی بر سر رفع تحریم‌های ایران صورت نگرفته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید